Magyarorszag...

2013.12.23. 15:58

Nagyon regota nem irtam ide (viszonylagos a nagyon regota, de na…), ugyhogy most potolnam a hianyossagomat, de most nem Irorszagrol szeretnek beszelni. Ugyanis 2 hete eltoltottem egy hetet Magyarorszagon, es hihetetlen, mennyire megvaltozik rovid ido alatt az ember szemlelete, mennyire konnyu hozzaszokni egy teljesen masfajta mentalitashoz. Nagyon sok negativitassal talalkoztam es hihetetlennek tunt szamomra, hogy korabban ezt elviseltem, sot termeszetesnek tartottam. Hogy csak nehany peldat vegyunk…teljesen hozzaszoktam, hogy a boltban koszonnek nekem, az emberek alapbol nem akarnak a torkomnak ugrani, es mosolyognak egy piciket. Hat…Budapesten akarhova mentem, orultem, hogy kiszolgaltak…a Demmers teahazban peldaul 3 (2? Nem emlekszem) elado nezte, ahogy a 4. Kiszolgal, es mikor odamentem megkerdezni, hogy ugyan esetleg kerhetnek-e, mert most szeretnek epp itthagyni nalatok 15ezer forintot, szia, en vagyok a vasarlo (ezt persze nem mondtam), akkor kelletlenul megkerdeztek, mit kerek, majd beszelgettek tovabb, es megvartak, hogy aki epp kiszolgalt, befejezze az elottem levo kiszolgalasat, majd elmondtak neki, en mit kerek. Hihetetlen…A Nepligetben (mea culpa) jegyet szerettem volna venni, es a 4705 forintot 10005 Ft-tal szerettem volna keszpenzzel kifizetni. A “kedves” elado (termeszetesen egy szia sem hagyta el a szajat,csak –idezem-: “mi kell?”) kozolte, nem akar aproval szorakozni (testverek kozt egy otezres, egy ketszazas es egy szazas az az apro), adjam oda a bankkartyam, fizessek azzal. Mivel ezt nem akartam, “kulfoldinek” cimkezve odalokte a penzem es a jegyem, a koszonesemre pedig egy “kovetkezo?”-vel valaszolt. A taxis (miutan, bar be voltam kotve, olyanokat satufekezett, mert nem tudott vezetni, hogy lefejeltem a szelvedot) kovetelte a borravalojat, mert “az jar”. Azon mar fel sem kaptam a vizet, hogy minden egyes sarkon kunyeralni akartak tolem, joparszor felloktek, es mindenki stresszes volt korulottem. Kicsit elgondolkoztam, miert van belenk kodolva a haracsolas, a boldogtalansag, az udvariatlansag? Mert –tisztelet a kivetelnek!- szinte mindenhol ezzel talalkoztam. Furcsa, es elgondolkodtato, hogy vajon en is ilyen voltam ezelott? Tenyleg ez az, amit az emberek, mas nemzetek latnak belolunk, es mi valoban ezt szeretnenk lattatni magunkbol? Most johetnek masok azzal, hogy jameranyugatifizetesek, meg probaljakmegminimalbermellettmosolyogni….nos. Mikor boltban dolgoztam, kevesebbet kerestem, mint a minimalber, es megis mosolyogtam. Koszontem. Ha valakinek nekimentem, elnezest kertem. Nem akartam lehuzni senkit. Nem akartam plusz jutalmat azert, ami a munkam tulajdonkeppen. Ez szerintem nem penz kerdese… vagy van egy ilyen torveny, hogy 100.000-res fizetes alatt tilos vidamnak lenni es emberien viselkedni? Akkor en kerek elnezest… Oszinten szolva, teljesen idegennek ereztem magam abban a varosban, orszagban, ahol egesz eddig eltem, es ez valahol elegge szomoru…igy a het vegen alig vartam, hogy visszajohessek, es ismetelten csak megerosodtem abban, hogy nem egy ilyen helyen szeretnek majd elni a csaladommal (ha lesz egyszer egy). Pedig nagyon jo hely lehetne Magyarorszag…es meg mindig ugy gondolom, rajtunk mulik, milyenne tesszuk, nem pedig a politikusokon…El lehet donteni, hogy felhuzzuk magunkat olyan dolgokon, amikbe nincs beleszolasunk (pl. minimalber, fizetesunk, politika, tomegkozlekedes, rossz ido, rossz melo stb…) vagy probalunk optimistan hozzaallni a dolgokhoz, nem foglalkozni ilyen lehuzo elemekkel, es csak sajat es kornyezetunk boldogsagara koncentralunk… Na hat ez most egy nagyon bolcseletes dolog volt reszemrol, nem akartam nagyon belemenni, csak nagyon lesokkolt ez az elmeny, es gondoltam, megosztom veletek. Termeszetesen nem felejtettem el a legfontosabbat… Boldog karacsonyt minden kedves olvasomnak!!!! :D

A bejegyzés trackback címe:

https://koboldwhisky.blog.hu/api/trackback/id/tr595705733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása